22 artikelen
361,20 euro

Naar de kassa

Gemeenteprojecten

Projecten voor de geloofsopbouw van de gemeente, bijbelstudiegroepen en kringen

Vuurbaak heeft meerdere boeken die zeer geschikt zijn om te gebruiken voor een project in de hele gemeente, of voor kleinere groepen en huiskringen. 

Op deze themapagina hebben we een aantal van deze boeken voor u op een rij gezet. U kunt op de omslagen klikken wanneer u meer informatie wilt.

         
Thuis in Gods huis Thuis in Gods huis
ds. Gerrit Gunnink
9789055603800 13,75 Info
Plaats in winkelwagentje
In dit praktische bezinningsboek geeft dominee Gerrit Gunnink zijn visie op gereformeerd zijn in deze tijd. Op persoonlijke wijze gaat hij in op wat er in de afgelopen jaren veranderd is. Hij roept op om bij alles in je leven je zekerheid bij Jezus Christus te zoeken.
Vooral de liefde Vooral de liefde
ds. Gerrit Gunnink
9789055604234 13,75 Info
Plaats in winkelwagentje
Dit praktische boek voor de hele gemeente maakt bespreekbaar wat het meest kwetsbaar is: relaties, verliefdheid, huwelijk, vriendschappen. Het gaat over de kostbaarheid en de breekbaarheid van elke relatie. God is liefde, schrijft Johannes. Vooral de liefde laat zien hoeveel dat betekent voor onze omgang met mensen.
Ga met God Ga met God
ds. Gerrit Gunnink
9789055604616 14,90 Info
Plaats in winkelwagentje
Hoe geef je als christen in deze tijd vorm aan het leven met God en het leven voor God? Wandelen met God is vertrouwelijk met Hem omgaan. Dit boek is erg geschikt als dagboek over je persoonlijke geloofsleven. Als gemeenteproject met wekelijkse thema's in de kerk, dagstukjes voor thuis en verwerkingsvragen voor in de groep geeft Ga met God alles voor een intense ervaring.
Samen één Samen één
Dorine Heij (red.)
9789055604869 13,75 Info
Plaats in winkelwagentje
De verscheidenheid in de kerk is toegenomen. Onze meningen, voorkeuren en inzichten lopen soms flink uiteen en gemeenteleden zijn niet automatisch mensen die je liggen. Hoe kunnen we ondanks deze verschillen toch één zijn als kerkelijk gemeente? Samen één geeft aan de hand van zes thema's richting aan het omgaan met die onderlinge verschillen. Aan bod komen de liefdestalen, verschillen tussen generaties en in het beleven van het geloof, de diversiteit in taken, rollen en talenten, en ons toekomstbeeld van de gemeente.
Volg mij Volg mij
Peter Wierenga; Jurrien Robbe
9789055604388 17,50 Info
'Volg mij' is een ánder boek over missionair-zijn: persoonlijk en inspirerend. Het wil je uitdagen om je leefomgeving te zien als de plek waar je mee vorm kunt geven aan Gods plan de wereld te redden. Peter Wierenga en Jurrien Robbe hebben in Volg mij hun jarenlange kennis over toerusting en missionair-zijn samengevoegd.
Het Evangelie centraal in je leven Het Evangelie centraal in je leven
Steve Timmis & Tim Chester
9789058045027 11,90 Info
Plaats in winkelwagentje
Hoe kun je als gewone christen het buitengewone leven leiden waartoe God je roept? Richt je op de genade die God ons toont in het Evangelie. Dan ga je met een nieuwe blik kijken naar de problemen en ervaringen van elke dag. Dan wordt het kruis het motief en de maat voor alles wat je doet. In twaalf compacte hoofdstukken komt telkens één bijbels principe aan de orde. Dit boek kan zelfstandig, maar ook in de bijbelkring worden gebruikt.
Het Evangelie centraal in je kerk Het Evangelie centraal in je kerk
Steve Timmis & Tim Chester
9789058045034 11,90 Info
Plaats in winkelwagentje
In dit cursusboek gaan de auteurs terug naar de basis als het gaat om ons kerk-zijn. Aan de hand van een aantal principes proberen zij te ontdekken hoe een gemeente die het Evangelie centraal stelt er in de praktijk uit zou moeten zien. De vele bijbelstudies, gespreksvragen en oefeningen maken dit boek tot een praktische gids voor kringen, kerkenraden en studiegroepen, om dieper en bijbelser te gaan nadenken over hoe we in onze gemeenschappen het Evangelie meer centraal kunnen stellen.
Het Evangelie centraal in je huwelijk Het Evangelie centraal in je huwelijk
Tim Chester
9789058045041 11,90 Info
Plaats in winkelwagentje
Deze praktische gids laat zien hoe het Evangelie invloed heeft op de dagelijkse realiteit van het getrouwde leven. Het behandelt lastige kwesties waarmee getrouwde stellen tegenwoordig worden geconfronteerd. Maar bovenal laat het zien hoe een goed begrip van het Evangelie kan leiden tot een gezond, gelovig, en zinvol huwelijk!
Het Evangelie centraal in je gezin Het Evangelie centraal in je gezin
Ed Moll & Tim Chester
9789058045058 11,90 Info
Plaats in winkelwagentje
Hoe kun je als familie dichter bij God komen? Hoe kun je als ouders en kinderen samen Christus belijden, genade ontvangen en je dienstbaar en missionair opstellen? In dit boek gaat het niet over hoe je het Evangelie een plek geeft in je familie, maar hoe je je gezinsleven een plek geeft in het Evangelie, Gods plan met de wereld.